אחד החששות הגדולים ביותר כאשר מדובר באינטרנט הוא אבטחה באינטרנט, האם היא קיימת וכיצד ניתן לזהותה. רבים חוששים כי האתרים בהם הם גולשים, מפרסמים, משוחחים עם מענה אנושי ורוכשים הם אינם אתרים בטוחים ולכן הפעולות שעושים שם יכולות להיות חשופות או יכולות להוות בסיס להונאה. אז כיצד ניתן לדעת כי קיימת אבטחה באתר האינטרנט, גם אם אני משוחח עם מענה אנושי? ישנן כמה בדיקות שניתן לעשות כאשר גולשים באתר, כמובן לכל אתר בנפרד.
כיצד ניתן לזהות אתר מאובטח?
כאשר אתם מבצעים פעולות באינטרנט, בעיקר כאשר מדובר על אתר מכירות באינטרנט, מסירת פרטים אל מענה אנושי וכדומה, חשוב לבדוק כי האתר מאובטח. אז כיצד עושים זאת? בכל אתר מאובטח, שעבר תהליכי הצפנה מתאימים על ידי ssl, יופיע על גבי האתר אייקון קטן של מנעול ליד שורת הכתובת של האתר. הדבר יכול להשתנות בהתאם לסוג הדפדפן שעובדים איתו, בחלק מן הדפדפנים המנעול יופיע בתחתית הדף. בלחיצה עליו, ניתן לצפות בסוג האישור ובחברה שהעניקה אותו לאתר. כל פרטי האבטחה של האתר מופיעים בלחיצה על סמל המנעול וכך ניתן להיות סמוכים ובטוחים כי האתר מאושר ומאובטח, אם אינכם בטוחים, תמיד ניתן לחפש את החברה המאשרת ולראות שהיא אכן מאושרת. בנוסף, בדקו אם קיים טלפון, או מענה אנושי במקרה ויש בעיה עם הרכישה, וכן בדקו כי המנעול שמופיע אינו רק אייקון, שהוא אינו בצבע אדום או שמופיע עליו איקס. בכל מקרה, בדקו כי כתובת האתר היא מוכרת ומסודרת- https.
מדוע חשוב לקנות רק באתר מאובטח?
כאשר אנו מוסרים את פרטינו בעת רכישה אצל מענה אנושי או דרך הקלדה, אנו רוצים להיות בטוחים כי הפרטים לא יגיעו לידיים הלא נכונות ולא יעשו שימוש בפרטי האשראי שלנו לצרכים אחרים. אתרים לא מאובטחים יכולים לעשות שימוש בכרטיס האשראי שלכם ולגנוב כסף וכן בפרטים אישיים לפעולות הונאה למיניהן. כאשר עונה לנו מענה אנושי, זה מפחית את הסיכוי לאתר לא מאובטח כיוון שיש עם מי לשוחח במקרה של תקלה, אך ללא כל הבדל, לפני שאתם נותנים את פרטיכם האישיים, בדקו כי האתר מאובטח.