פעם, לפני הרבה שנים אנשים היו מגיעים מכל הסביבה לנקודה אחת מרכזית, כיכר השוק, כדי לסחור בדברים וגם להחליף רכילות וחדשות. אחר כך החלו לקום מקומות מאורגנים יותר, דוכני רוכלים קבועים וחנויות, כאלו הנגישים לקהל באופן קבוע. חלפו השנים וצצו להם גם מרכזי הקניות, הקניונים, השדרות – מקומות העונים לא רק על הצורך לקנות, אלא גם מאפשרים ליהנות מכל התהליך, לאלו המעוניינים בכך. אבל הרעיון החדש הכי מרעיש בשוק הוא אתר מכירות באינטרנט וכרטיס האשראי, מעתה כבר לא צריך לצאת מהבית (גם לא בשביל הרכילות).
יותר נוח, יותר זמין
אתר מכירות באינטרנט כשמו כן הם – אתר שמאפשר לצרכן לבצע את משימת הקניות דרך האינטרנט. העניין הוא לא רק חוסר הצורך לצאת מהבית כדי לבצע קניות, אלא יתרונות לא מבוטלים נוספים: אתרי מכירות באינטרנט מאפשרים לנו לבצע קניות של כל מוצר כיום – כולל בגדים, תכשיטים, רהיטים, אוכל ועוד.
הקנייה נעשית בזמן שנוח ובמקום שנוח לצרכן. כלומר, השימוש באתר מכירות באינטרנט מאפשר להזמין מוצרים מהמכולת בזמן הנסיעה לעבודה. אנשי קריירה עסוקים במיוחד יכולים לטפל בנושא בזמן ישיבה משעממת או בהפסקת קפה קצרה ולפתור את עצמם מלרוץ לסופר, מהר לפני שייסגר, אחרי שעות העבודה. לא צריך לחפש חניה, לא צריך להתעצבן מהמוכר. בנוסף, אתרי מכירות באינטרנט חוסכים גם זמן וגם כסף: את הכסף שמשקיעים בדלק, בחניה או בפריט שלא התכוונו לקנות אבל "תפס לנו את העין".
טיפים לבניית אתר מכירות באינטרנט
כדאי להשקיע מחשבה בפרטים חשובים בבניית האתר, כמו שימושיות: זה אמנם יפה לקבל אתר מלא בגרפיקות מתוחכמות, אך אם הן מעכבות את המשתמש יש בהן פחות תועלת מנזק.
הפונקציות העיקריות ("הסל שלי", "קופה", "חיפוש") צריכות להיות בולטות וזמינות מכל מקום באתר מכירות באינטרנט. לא פחות חשוב מכך לאפשר ללקוח הגולש באתר מכירות אינטרנטי גישה ל"נציג חי" באמצעות צ'אט אונליין לאתר: אי אפשר לצפות את כל התקלות האפשריות או את כל הבקשות שיהיו ללקוח פוטנציאלי, ואין דבר מרגיז יותר מלהרגיש שאין למי לפנות כדי לפתור בעיה.
הרבה מהגולשים דורשים מענה מיידי, באמצעות מענה אנושי באתר תוכלו להגדיל את הסבירות להפיכת הגולש ללקוח משלם.