סייטהוד Sitehood– חברה לבנייה ופיתוח אתרי אינטרנט, יזמה ופיתחה רעיון מנצח לשיפור ההכנסות מאתרי אינטרנט.
לחברת סייטהוד ניסיון עשיר ורב בעבודה עם אתרי אינטרנט בינוניים וקטנים שהם הרוב המוחלט של אתרי האינטרנט.
עסקים, מפעלים, בעלי מקצועות, חברות וארגונים, כולם יחד מרכיבים את חוג הלקוחות המגוון של סייטהוד.
תוך בחינה יומיומית של מכלול הצרכים והמרכיבים באתרי אינטרנט ממגוון רחב ולאור הניסיון הרב שהצטבר, צפה ועלתה מסקנה אחת ברורה : אתר האינטרנט הנפוץ בצורתו הנוכחית אינו רווחי!!!
למרות כל מה שאנו, אנשי השירות לאתרים; מתכנתים, מעצבים, מקדמי אתרים, משווקים, מפרסמים וכולי, מנסים ועושים אינו מצליח מספיק להפוך אתר אינטרנט לריווחי.
בעיה מוכרת וידועה היא לכל העוסקים בתחום – אתרי האינטרנט לא מצליחים "לסגור עסקאות" באופן שווה מול מספר הלקוחות הפוטנציאלים הנכנסים לאתר.
חוסר ההצלחה הידוע של רווחיות האתרים, הוליד את הרעיון של הכנסת דמות ופעילות אנושית יזומה לאתרי אינטרנט.
רקע
תיאור מקרה :
בעל עסק. נניח, צורף הרוצה להרחיב את מעגל הלקוחות שלו ולפנות לקהל גדול יותר של לקוחות פוטנציאלים. בוחר כיום מטבע הדברים , באינטרנט.
הצורף פונה לחברה לבניית אתרי אינטרנט ומשקיע :
8.000 ₪ סכום חד פעמי, בנוסף, סכום של 1000 ₪ בממוצע תשלום חודשי למשך לפחות שנה אחת עבור קידום האתר + אחסון + תחזוקה שוטפת.
בסך הכל הוא משקיע לפחות 20.000 ₪ על בניית אתר וזאת משום שהשתכנע שאתר אינטרנט " יכניס לו עוד עבודה ".
———————-
לאחר שלושה חודשים, ע"פ התחזיות של מקדם האתר, נכנסים לאתר של הצורף כ 30 מבקרים חדשים ביום. זהו מספר חדש המביע הצלחה של קידום האתר והטמעתו באינטרנט.
מדי בוקר.., הצורף בעל האתר, נכנס לתיבת הדוא"ל שלו ובודק אם מבקרים יצרו פניות קשר.
אחרי כן הוא קופץ לחשבון שלו באתר Google Analytics ובודק שם כמה מבקרים היו אצלו אתמול באתר ובאמת..,תוכנית האתר של הצורף יצאה לדרך והכול.., כשורה.
האתר מכניס הרבה גולשים, הם אוהבים את מבנה האתר, את העיצוב, את התכנים, ובכלל.., האתר מוצא חן בעיניי כל מי שמשתמש בו.
אך משהו בכל זאת לא לגמרי עובד על פי התוכנית.. , אמנם, הרבה מבקרים נכנסים ל " סניף האינטרנטי " (האתר) של הצורף, אך הרוב המוחלט של המבקרים באתר 95% מהם, אינם קונים, מזמינים ואפילו לא ממשיכים ומתעניינים הלאה במוצרים של הצורף.
מסתבר שמתוך 30 המבקרים שנכנסים אליו לאתר באופן יומיומי, רק מבקר אחד או שניים מבצעים קנייה או הזמנה.
להלן מספרים סטטיסטים הידועים לנו:
30 כניסות ביום = רק 1.5 קניות.
900 כניסות בחודש = רק 45 קניות.
10.800 כניסות בשנה = רק 540 קניות.
אם כן, ראוי להבין מדוע זה המבקרים לא קונים כמו במציאות ?!, האם יעלה על הדעת שמתוך 100 אנשים שנכנסים לחנות במציאות הפיזית של עסק, רק חמישה יבצעו קניות ?! בוודאי שלא!
במציאות הממשית של עסק המספרים הם הפוכים. לפחות 80% מהלקוחות שיכנסו לעסק/חנות וכ"ו יבצעו עסקה!
לכן, בעיית הבעיות של כמעט 200 מליון אתרי אינטרנט עסקיים, היא: חוסר המימוש והפרודוקטיביות הכלכלית של האתר!
ואומנם, רוב בעלי האתרים אינם מרוויחים כפי המצופה מאפיק ההכנסה האינטרנטי!
ישנה מגמה כללית ותפיסה רווחת בקרב בעלי עסקים שהשקעה באתר אינטרנט מחויבת המציאות. בפועל, היא בהחלט אינה משקפת את ההכנסות המעטות שבסופו של דבר מגיעות לבעל האתר.
הבעיה הכלכלית העיקרית של אתרי האינטרנט העסקיים היא שאין בהם מענה אנושי זמין ופעיל.
מקדם האתרים, כפי שהבטיח,אומנם דואג לכמות יומית מסוימת של מבקרים ומדי יום אכן מגיעים לאתר עשרות מבקרים. אך משם והלאה, מופיעה הבעיה: המבקרים "מופקרים" באתר! הם תלויים בחסדי המעצב ועיצוב האתר שיהיה טוב מספיק כך שיקל עליהם את השימוש וצריכת התוכן. אין להם סוכן שירות! אין להם למי לפנות בשאלה! ו..הם יכולים לברוח בכל רגע נתון חזרה לגוגל ומשם לשאר המתחרים!
כמובן שישנן סיבות נוספות לעזיבת מבקרים את האתר לפני מימוש קנייה, אך התיאור בפסקה הקודמת הוא עובדה קיימת!
בעלי אתרי האינטרנט אינם "מארחים" את הלקוחות שלהם, אינם "מגרים" אותם לקנות או להתעניין יותר, אינם מציעים להם מבצעים, הנחות, חיוכים, קפה, עוגה, מתנה..וכולי. כל המחוות שעושה סוכן המכירות כלפי הלקוח בעסק/חנות אמיתיים בשטח, כל צורת המשא ומתן האנושי ואומנות המכירה שנרקמו ונלמדו במשך אלפי שנים, כל אלו, נעדרים מהחוויה של הגולש באתר אינטרנט עסקי!
לא ייתכן, שיצירת קשר עם לקוח פוטנציאלי באינטרנט יכולה לבוא רק ביוזמתו של הלקוח כפי שזה קורה כיום. לדוגמא: אם מבקר באתר לא השאיר הודעה בדף יצירת קשר, אין לבעל האתר אפשרות ליצור קשר עם הגולש. יתרה מזו, היה והגולש השאיר הודעה ביום האתמול, היום זה כבר לא רלוונטי לחזור אליו. כלומר, תהליך יצירת הקשר המוצע כיום ברוב המוחלט של האתרים גורם ל איבוד המומנט של העסקה.
לנוכח כל אלה סייטהוד Sitehood פותחה והוקמה!
סייטהוד Sitehood היא מערכת שיחת צ'ט בזמן אמת עם המבקרים באתר
( זוכרים..? קול אנושי! ).
התוכנה מאפשרת לבעלי אתרים " לארח " באמת! את הגולשים באתר,
בעל האתר מקבל דיווח על כל כניסת גולש לאתר שלו, הוא יכול לעקוב אחר התנועות שלו באתר, לראות על איזה מוצרים הוא מתבונן וכמה זמן.
בכל רגע נתון! הוא יכול להתחיל לדבר עם הגולש, ללא שהגולש נקט שום יוזמה מצידו.
לבעל האתר ישנה יכולת לראות בשקיפות מוחלטת את כל ההתנהגות של הגולש באתר, הוא תמיד יכול לפנות אליו ראשון! לפתוח שיחת היכרות/ התעניינות במוצר,שיחת שירות/ שיחת חולין/ מניפולציה של קונה-מוכר וכיו"ב.
באמצעות השימוש בסייטהוד Sitehood פני הדברים השתנו, אתרי האינטרנט כעת "חיים", אתר חי הוא אתר שיש בו מענה אנושי ואישי!
הבה ונחזור לרגע לצורף שלנו..ולעובדה ש30 גולשים מבקרים אצלו באתר בכל יום אך הפעם סייטהוד Sitehood מותקנת באתר שלו.
הצורף אשר עובד בסטודיו שלו על קולקציה חדשה של טבעות.., מקבל באמצעות סייטהוד דיווח קולי שמסמן כניסת גולש חדש נכנס לאתר שלו. הוא עוזב את כליו ומתיישב מול המסך.הוא רואה שהלקוח החדש מסתכל על טבעות נישואין, כבר 6 דקות שהוא מדפדף בין שתי טבעות ספציפיות.הצורף מחליט ליזום שיחה עם הגולש באתרו!
הוא פונה לגולש ואומר לו: "אני רואה שאתה מתלבט בין שתי טבעות, תן לי להציע לך דווקא את זו..".
האפשרות שסייטהוד Sitehood מעניקה לבעלי אתרים היא לפנות ולשוחח עם המבקרים שלהם באופן יזום על ידם ובזמן אמת!לדעתנו, שימוש בסייטהוד Sitehood תביא לעליה של לפחות 50% במימוש עסקאות באתר.
כלומר, הצורף יכניס 450 עסקות בחודש במקום 45 בלבד נכון להיום.
המגמה האינטרנטית היא לנסות להעתיק את המציאות עד כמה שיותר. כלומר את מה שעושה הצורף או כל בעל עסק אחר, כשנכנס אליו לקוח לסטודיו/ לחנות.
הכוונה היא להעניק את מירב היחס ומירב תשומת הלב בשירות כלפי כל המבקר באתר האינטרנט כמו גם בסטודיו האמיתי של הצורף במציאות הממשית. באופן הזה מתאפשר לצורף להוסיף מעבר לתצוגת המוצרים גם יכולות מקח וממכר המתבקשים בדרך אל מטרת העל של שיווק ומכירה!
סייטהוד Sitehood "מעירה" את אתרי האינטרנט מתרדמתם ומאפשרת פלטפורמה מצוינת להעתקת יכולת המשא ומתן מהמציאות אל אתר האינטרנט בזמן אמת! יכולת זו לא הייתה קיימת עד עתה!
לפיכך, סייטהוד Sitehood צפויה להעלות עשרות מונים את אחוז סגירת העסקאות באתר .
אתר שיש בו קול ומענה אנושי ומערך מכירות חי ובועט,יביא בוודאי לנסיקת אחוזי הצלחות ומימוש עסקאות באתר
———————
סקירת דרכי התקשרות הקיימים כיום בין גולשים לבעלי אתרים:
1. גולש משאיר הודעה ב " דף צור קשר " של האתר, את ההודעה יראה בעל האתר רק כשיפתח את מערכת פניית הלקוחות שלו, או שיפתח את הדוא"ל ואז הוא צריך לחזור אל המבקר בדרך התקשרות שהמבקר ביקש: טלפון או דוא"ל .
2.להתקשר ישירות למספר הטלפון המופיע באתר ולבקש שירות.
3. להכניס את פרטי האשראי ולקבל את המוצר במשלוח דואר.
4. ללחוץ על כפתור הפותח צ'ט מול בעל האתר.
(זו האפשרות הקרובה ביותר אלינו. היא חדשנית יחסית ואינה נפוצה עדיין ברמה העולמית. כמו כן, היא אומנם היחידה שמאפשרת קשר בזמן אמת, אך רק ע"י פנייה יזומה מצד הגולש לעומת המהפכנות בפנייה יזומה שלך בעל העסק, אל הגולש אצלך באתר באמצעותסייטהוד Sitehood )
כאמור, כל האפשרויות המוצעות היום בשוק, כולל זו שבסעיף 4, הן שיטות הדורשות אקטיביות מצד הגולש ולא מאפשרות לבעל האתר ליישם פנייה מול גולש.
בכל השיטות הנ"ל, בעל האתר, והאתר עצמו, נחשבים ברמת "דומם פסיבי", ואינם משפיעים ולו במעט, על החלטותיו של הגולש. בעל האתר חייב לחכות שהם ינקטו פעולה.
והצורף שלנו.., זה שיודע שיש לו 30 לקוחות חדשים מדי יום באתר, אך אינו יכול לעשות מאומה מולם כמו לנסות לשכנע אותם על טיב מוצריו וכולי, נותר חסר אונים, ובאין ברירה, הוא יכול רק לחכות לפניותיהם היזומות.