קידום מכירות – קד"מ, כשמו כן הוא נועד לקדם את המכירות של החברה בדרכים לא קונבנציונליות. המשמעות היא קידום יצירתי – בנוסף לפרסום והשיווק הרגיל. הרעיון שעומד מאחורי קידום מכירות מבוסס על המחשבה שלפעמים חשוב מאוד לעורר את המצב בשטח ולהפנות את תשומת ליבם של לקוחות, מפיצים, משווקים ומשקיעים למוצר מסוים.
קידום מכירות לא בהכרח נועד ישירות עבור הלקוח והוא יכול להיות מכוון בכמה כיוונים – קידום מכירות מול לקוחות, קידום בפני מפיצי המוצר אשר מכונה קידום מכירות סיטונאי. ישנו הבדל בין הקידום המיועד לקהל הלקוחות הרחב ובין קידום סיטונאי. חשוב להבין כאשר אתם עוסקים בקידום מכירות שלוש אלמנטים – מה מקדמים? איך מקדמים? ולמי מקדמים?
קידום מכירות ללקוחות פוטנציאלים בעיקר מתמקד על יצירת באז מסביב למוצר לזמן מוגבל. ניתן לעשות זאת על ידי זעזוע השוק או הגדלת זמינות המוצר וייעול הכשירות. כך לדוגמא הפצה של מוצר מסוים בהשקה ללקוחות מועדפים או יצירת תחרות מוגבלת בזמן הוא מאוד אפקטיבי בקידום מכירות ללקוחות. בהתאם למוצר ניתן להחליט – מה יהיה אופי התחרות? אקטיבי או פאסיבי? האם כולל איסוף של מוצרים אחרים של החברה? האם התחרות פתוחה לקבל הרחב או שמא ללקוחות מועדפים שהם חברי מועדון וכדומה.
קידום מכירות סיטונאי הוא יותר מורכב שכן יש להתחשב בו זמנית בשני קהלי יעד – האחד, מקדם המוצר והשני הלקוחות הפוטנציאלים. חשוב מאוד לעמוד על ההבדל שבין לקדם מוצר ללקוח (כאשר גם המפיץ הוא לקוח פוטנציאלי) ובין לקדם מוצר למי שיפיץ את המוצר כאשר ברור כי מפיץ שמכיר ואוהב את המוצר ומאמין בחברה שמייצרת אותו יהיה האיש הטוב ביותר לשווק, להפיץ ולמכור אותו בצורה אקטיבית. לכן חשוב להעניק למפיץ הסברים ופירוט על המוצר ולהעניק לו התנסות אישית איתו, כך שמעצם מדובר בקידום מכירות לאחראי המכירות.
קידום מכירות נשען רבות על יכולת אמנות המכירה של המפיץ / המוכר. בשני המקרים דרך מעולה לקדם מכירות היא מוצרי פרסום – בין אם מדובר במתנה בעלת לוגו החברה שמעניקה למפיצים שלה ( המוצר אותו אתם רוצים לקדם או מוצר שימושי אחר – עדיף של החברה עצמה) או בפרס של תחרות עם לוגו החברה יצירת באז והענקה של תשומת לב אישית ללקוחות ומפיצים סביב מוצר מסוים עוזרת לקדם אותו. הקידום נמדד לא רק באפקטיביות מיידית הבאה לידי ביטוי בקנייה אלא גם בהשקעה לטווח ארוך.
הפצה של המותג שלכם ולא רק של המוצר על ידי מיתוג של מתנות מוודא כי רואים את השם והלוגו שלכם והוא נחרט בזיכרונם של אנשים. כאשר אנשים שמים לב ללוגו פעם ראשונה הם יתחילו לשים לב אליו יותר ויותר עד שהוא יהפוך למוכר ומה שמוכר הוא נוח ואנשים שואפים להיות ליד מה שגורם להם לנוחות… כך שגימיק קטן ולא מזיק יכול להיות המפתח שלכם להצלחה.
קידום מכירות לא חייב להיות פיזי בימינו ויכול להיות גם קידום מכירות באינטרנט. לכן תוכנות המאפשרות תקשורת ישירה עם לקוחות בזמן אמת בעת שהם גולשים באתר, דוגמת התוכנה של סייטהוד – שבאמצעות צ'אט, מגדילה מכירות באינטרנט.
ניתן לבצע פעילות של קידום מכירות בזמן אמת – כך לדוגמא ניתן לערוך תחרות במשך כמה שעות או ימים שמתבססת על אינטראקציה אישית ואנושית. ברגע שהלקוח לוקח חלק מהתחרות הוא לא רק מקבל מוצר ממותג אלא גם פנים ושם שמולם הוא יכול לעבוד ועליהם הוא מרגיש שהוא יכול לסמוך. כך התחרות מהווה פתח לאינטראקציה עם אנשי המכירות והשירות שמחכים להם און ליין ובשלב מאוחר יותר למכירה.
האינטרנט מאפשר לנו גם לייצר שירות לקוחות באינטרנט – דבר שמשפיע משמעותי על יצירת קשר חזק יותר עם הלקוח – דבר שיגדיל מכירות באינטרנט.