בעלי אתרים; חשוב לקרוא!
רקע כללי על האינטרנט העסקי:
בשנת 1995 האינטרנט העולמי היה עוד בחיתוליו ומספר המשתמשים העולמי היה כ 16 מליון בלבד.
כיום, מספר המשתמשים עולה על 1.8 מיליארד משתמשים.
בכל שנה נוספים מאה מליון משתמשים חדשים באינטרנט.
1.8 מיליארד גולשים משוטטים באינטרנט מדי יום.
כל הגולשים נמצאים בכל זמן נתון באתרי אינטרנט.
נכון לשנת 2009 ישנם למעלה מ 180 מליון אתרי אינטרנט.
חלוקה ע"פ מודלים כלכליים של אתרי האינטרנט השונים:
אתרים תדמיתיים \אינפורמטיבים.
אתרים המשמשים על פי רוב חברות קטנות וגדולות, עסקים מכל הקשת הכלכלית, מוסדות ועמותות וכולי כמו גם בעלי מקצועות חופשיים כגון עורכי דין, נגרים, מעצבים, אדריכלים וכולי. אתרי מידע אלו ממקמים את החברה או בעל העסק באינטרנט ומשווים לו תדמית בהתאם להשקעתו ולא בהתאם למציאות. אתרי התדמית הם החלק הגדול ביותר מהאינטרנט העסקי. מבוקשם של בעלי האתרים הוא בד"כ שהגולשים יעיינו בקטלוג \ עלון מידע של החברה ובסופו של דבר יצרו קשר באחת מהדרכים הבאות : טלפון, פקס, מייל, הגעה למקום.
אתרים למסחר אלקטרוני
אתרים אלו תפסו תאוצה בעשור האחרון וכיום נתח הולך וגדל מהפעילות הכלכלית בעולם נע סביבם. האבולוציה של המסחר האלקטרוני מאפשרת כיום, להקים חנויות אינטרנט מקוונות ללא מלאי וללא חנות ממשית במציאות. היישר מהיבואן לצרכן. כמובן שישנן את החנויות הרגילות שמוכרות באינטרנט את שהן מוכרות במציאות.
אתרים מסוג זה יש מליונים והם רוצים בדבר אחד, שהגולשים יקלידו את מספר כרטיס האשראי שלהם!
אתרים ייעודיים
מנועי חיפוש, פורטלים, אינדקסים, הכרויות, אנציקלופדיות, וידאו, מדיה וכולי. אלו הם אתרים המתבססים על פיתוח טכנולוגי כלשהו המשרת את הגולשים. הפיתוח יכול להיות חברתי, עסקי או קהילתי, טכנולוגי וכולי.
קבוצת אתרים זו מטרתה אחת – כמה שיותר משתמשים. הדרך למימוש כלכלי של האתרים הללו היא אחת או יותר משלוש הדרכים הבאות:
א. גביית תשלום על השירות.
ב. מכירת שטחי פרסום.
ג. מכירת מידע סטטיסטי.
מחשבתם הראשונית של מקימי אתרים אלו היא איך תופשים יותר גולשים.., כשמדובר במידע או פרסום ל 1.7 מליארד משתמשים באינטרנט, שווי החברות נוסק לעשרות ואף למליארדי דולרים.
המשוואה הסטטיסטית
כל בעלי האתרים ניזונים משני עבריה של פונקציה סטטטיסטית ידועה: מספר הכניסות לאתר מול מספר המימושים.המימושים הם בהתאם לרצונו של בעל האתר.
הנגר יהיה מאושר אם יקבל 50 פניות טלפוניות חדשות בכל חודש וחנות הספרים תרצה עוד 5000 עסקאות אשראי בחודש.
כלומר, הצלחת האתר נובעת משני אפיקים ראשיים: מספר הכניסות מול מספר המימושים (יצירת קשר/קנייה בפועל).
אך הנתונים מראים על יחס גרוע מאוד של מספר הכניסות מול מספר המימושים.
מתוך 100 אחוז רק 0.3 עד 7 אחוז עושים מה שבעל האתר רצה, יצירת קשר/קנייה בפועל
יחס זה אינו מתקבל על הדעת, שכן, במציאות, הדבר אינו כך. מתוך מאה לקוחות רק לקוח אחד קונה? בודאי שלא. הסיבות ידועות ולכן לשני האפיקים קמו חברות מודרניות המספקות שרותים לבעלי אתרים.
מצד אחד קמו החברות שבכוחן להשיג יותר כניסות של גולשים לאתר:
חברות פרסום, שיווק ,קידום אתרים, מיתוג וכולי.
מצד שני קמו חברות שבכוחן לגרום לאלה שכבר נכנסו לממש כמה שיותר עיסקאות:
חברות לעיצוב ממשק משתמש, קונפצטואליים של מסחר.
עיצוב הגרפי, אנליזות על השימוש של הגולש באתר וכולי.
דוגמה מתחום לימודי התאוריה לרכב:
ישנם 20 אתרים ראשיים בישראל המספקים את החומר הלימודי המתאים והמקובל לעבור מבחן תאוריה של נהיגה.
5 חברות מתוכן גובות דמי שימוש של 20 ש"ח.
זו שנמצאת בשורה הראשונה ובדף הראשון של החיפוש בגוגל מכניסה 1500 צעירים כל יום. זו שבשורה 5 בגוגל מכניסה 300 צעירים בחודש. וזו שנמצאת בדף שני בגוגל מכניסה עשרות בודדות.
מכך ניתן ללמוד בפשטות כיצד כמות הכניסות מגדילה את שווי האתר, זה במקרה שלכולם אותו תוכן.
לא כך הדבר אצל בעלי המקצועות החופשיים הנלחמים על לחמם.
נגר בשורה הראשונה בדף ראשון בגוגול לא בהכרח ירויח יותר מזה שבדף שני, שלישי וכ"ו..
לכן, אין זאת חוכמה גדולה להכניס 100 איש לאתר כשבפועל רק אחד או 7 יממשו קנייה באמת.
מימוש פוטנציאל כניסת הגולשים הוא הוא הבעיה הראשית באינטרנט המסחרי.
סייטהוד Sitehood תביא לעלייה של עשרות אחוזים במימוש העסקאות באתר.
סייטהוד Sitehood פונה לבעלי אתרי אינטרנט ומציעה להם שירות המבטיח הצלחה יתרה במימוש מכירות באתר. אין מדובר רק על עיסקאות אשראי אלא גם על הבאת הגולש להתקשר או לבוא לחנות.