צ'אט וידאו הינו חידוש פונקציונאלי בעולם המדיה האינטרנטית שהתאפשר רק בשנים האחרונות בזכות הרחבת פסי הגלישה העולמיים והגברת מהירות הגלישה הממוצעת. בניגוד לימים עברו בהם צ'אט וידאו און ליין דרש זמן רב לטעינה, או לא הוצג כלל כתוצאה מחיבור אינטרנט איטי, כיום ניתן לשוחח עם כל אחד ואחת ברחבי העולם בשניות באמצעות צ'אט וידאו.
צאט וידאו – קהל יעד
לצ'אט וידאו מגוון קהלי יעד משתנים, וזאת בהתאם לחברה שמפעילה את הצ'אט. במידה ומדובר בצ'אט וידאו עסקי כחלק משירותי לקוחות של חברה מסויימת, הצ'אט מיועד ללקוחות גולשים שמעוניינים לקבל מידע ישיר מבן אדם ולא ממחשב. יש לקוחות שמסתבכים עם מהירות הקלדה, חיבורי אינטרנט או ניסוח כתוב, ומעדיפים לקבל את המידע המבוקש בדיבור. צ'אט וידאו ללקוחות של חברות מוסיף נופך אנושי לתקשורת ולשירות, ובכך משפר את יחסי הציבור עם הלקוחות.
ישנם אתרים או חברות שמפעילים שירותי צ'אט וידאו למטרות שעשוע. לדוגמא, MSN Messenger, Skype, chateroulette, ועוד מפעילים שירותי צ'אט וידאו לטובת לקוחותיהם שמעוניינים לתקשר עם חברים, מכרים או סתם עם אנשים חדשים על גבי הרשת.
לקוחות עסקיים שמעוניינים לדבר עם ארגונים איתם הם נמצאים בשיתוף פעולה, עם משרד אחר או חברי הארגון שלא נמצאים כרגע במשרד עושים שימוש בוידאו צ'אט לאתר ובשיחות ועידה בזמן אמת במטרה להביא למקסימום את נגישות התקשורת בין החברות הפועלות.
יתרונות
אחד מיתרונות וידאו צ'אט הבולטים הוא נגישות התקשורת המרבית המאפשרת תקשורת מילולית וויזואלית בזמן אמת עם הצד השני של העולם. צ'אט וידאו פותח עידן חדש בתקשורת העולמית ומכניס לכל בית, עסק וארגון אפשרויות קישוריות מקסימאליות בעלות מינימאלית.צאט לאתר בצורת וידאו עוזר מאוד במסגרת קידום מכירות באינטרנט. מוצרי פרסום רבים נועדו להקל על הגלישה באתרים ולייצר שירות לקוחות אונליין.
חסרונות
החסרונות העיקריים של צ'אט וידאו טמונים במהירות הגלישה. במידה ומהירות הגלישה המצויה בבית, בעסק או במשרד לא מאפשרת טעינה מהירה של תמונות וסאונד בזמן אמת, צ'אט הוידאו יתקע, או ישדר בדיליי של מספר שניות את הנאמר. הדבר גורם למספר שניות של עיכוב בין משפט למשפט הנובע כתוצאה מהצורך לקלוט את המשפט המדובר, ולהשיב. מעגל העיכובים הקטן של מספר שניות למשפט יכול להפוך לדקות בשיחה מלאה. במקרים כאלה יעדיפו הגולשים את אפשרויות הצ'אט הרגילות או את שיחת הטלפון המוכרת והטובה.